FİNANS

Bize Ulaşın BİZE ULAŞIN
BASIN BÜLTENİ-Next in Game: Espor ve oyun dünyası gittikçe artan bir ilgiyle karşı karşıya
09/04/2020 18:10:23

    Next in Game tarafından hazırlanan “Global Karantina Günlerinin
Oyun Dünyası Üzerindeki Etkileri” raporu yayınlandı. Rapora göre  karantina döneminde olumsuz etkilenen birçok sektörün aksine espor ve  oyun dünyası gittikçe artan bir ilgiyle karşı karşıya.
    Covid-19 salgınına yönelik alınan önlemler kapsamında birçok  ülkede sokağa çıkma yasağının ilan edilmesi ve karantina uygulamaları  başta hizmet sektörü olmak üzere birçok sektörü olumsuz etkiledi. Spor  ve müzik gibi eğlence sektörlerinin de olumsuz etkilendiği bu dönemde  dijital oyun ve espor endüstrisinin büyüme trendi ise daha da ivme  kazandı.
    Raporda, 9 Mart 2020 tarihinden itibaren video oyunlarına harcanan  rakamın bir önceki seneye göre %60 arttığı bilgisine yer verildi.
    Raporda ayrıca, video oyunlarına olan ilginin artması ile  olağanüstü internet yoğunluğunun önüne geçilmesi için alınan  tedbirlere de değinildi.
    Raporda yer verilen bilgiler arasında Akamai dağıtım ağının
Microsoft ve Sony ile anlaşarak internet kullanımının yoğun olduğu  saatlerde Xbox ve PSN’lerde oyun indirmeyi kısıtlama kararı alması da  dikkat çekiyor.
    İnsanlık, sosyalleşmek için dijitale sarıldı  anlık oyuncu  sayılarında tüm zamanların rekoru kırıldı
    En büyük oyun dağıtım ağı olan Steam’deki anlık oyuncu sayısının  istatistiklerine yer verilen rapora göre, krizin başladığı mart ayı  başı itibariyle yükselişe geçen oyuncu sayısı ilk kez mart ortasında
20 milyonun üzerine çıkarken 29 Mart itibariyle 23.434.674 oyuncu ile  tüm zamanların rekoru kırılmış oldu.
    Dünya genelinde ülkelerde evde kalan sayısı arttıkça anlık oyuncu  sayıları da rekorlar kırarak yükseliyor. Steam’in yanı sıra Epic,
Origin, Uplay gibi platformalarda zaman zaman kapasite sorunları  yaşanıyor. Oyuna gösterilen ilgideki bu artış aynı zamanda bilgisayar  ve donanım tüketimlerine yansıyarak oyun bilgisayarları alanında  satışların artmasına da sebep oluyor.
    Salgının şu anki merkezi olan Avrupa ve Amerika’da online oyun  trafiklerinin artışta olduğuna dikkat çeken rapora göre İtalya’da 9
Mart’ta gelen karantina kararından sonra oyun trafiğinde %70 artış  görüldü. Verizon'un verdigˆi rakamlara go¨re ise ABD’de en yoğun  saatlerde oyun oynayan sayısındaki artış %75’e ulaştı.

    Oyun Şirketleri Değerini Koruyor

    Amerika'da Nasdaq'ın c¸ok kısa su¨rede %19,6 degˆer kaybetigˆi,  borsada is¸lem go¨ren tu¨m firmaların derinden sarsıldığı mart ayının  ilk yarısında aynı dönemde “Call of Duty: Warzone” oyunu ile 30 Milyon  adet indirme sayısını yakalayan Activision şirketinin değer kaybı  yalnızca %6,5 ile sınırlı kaldı.
    ESL Türkiye Şampiyonası’nın canlı yayın izlenme saatleri rekor  kırıyor
    Rapora göre, ülkemizde salgına yönelik önlemlerin arttığı 15-16
Mart tarihinden itibaren Intel ESL Türkiye Şampiyonası’nın canlı yayın  izlenmesi ve sosyal medya gösterim rakamlarında ciddi bir artış  gerçekleşti. Raporda, son 14 günde canlı yayın platformu Twitch  üzerinde Türk yayıncılarının ürettiği oyun içerikleri arasında en çok  tüketilen 10 oyundan 6 tanesinin espor oyunu olduğu bilgisi verildi.
Bu oyunlara ait canlı yayınların saat bazında izlenme istatistiklerine  göre  League of Legends 1,364,834 saat, CS:GO 932,894 saat, Call of
Duty: Modern Warfare 617,884 saat, PUBG 349,627 saat, Teamfight
Tactics 226,076 saat ve Fifa 20 141,808 saat izlendi.
    Global Karantina Günlerinin Oyun Dünyası Üzerindeki Etkileri
Raporu’nu yorumlayan ESL Türkiye MENA Managing Direktörü Gökhan Kazar,  rapordaki bulguları şöyle değerlendirdi: “Espor tüm dünya genelinde ve  ülkemizde yükselişte olan bir trend olarak büyük kitlelere ulaşıyordu.
İçinde bulunduğumuz evde kalma süreci bu yayılımı hızlandırdı. Eğlence  aktivitelerine erişimimiz kısıtlandıkça oyunlara olan yönelimimiz  arttı. Bununla paralel olarak, birçok sektörün mobil teknolojileri ve  dijital mecraları işine uyarlamada yaşadığı zorlukları espor sektörü  yaşamıyor. Salgın süreci başlar başlamaz turnuvaların ve çeşitli  etkinliklerin online platformlara taşındığını görüyoruz. Biz de Intel
ESL Gaming Fest 2020 kapsamındaki etkinliklerimizi online platformlar  aracılığı ile yürütüyoruz. Ülkemizde ve tüm dünyada salgın dolayısıyla  yaşanan bu zorlu sürecin en kısa sürede geride kalmasını ve hayatın  normal akışına dönmesini umuyorum. Oyunun ve rekabetin coşkusu  şimdilik yalnızca online mecralarda. Fakat turnuvalar devam ederken  giderek yükselen heyecanı, Eylül ayında İzmir’de gerçekleştireceğimiz  finallerde, dört gün sürecek dopdolu bir festivalde zirveye  taşıyacağız.”

    Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
    http://www.foreks.com
    http://twitter.com/ForeksTurkey 

Kredi Hesaplama