FİNANS

Cumhurbaşkanı Erdoğan Üsküdar-Ümraniye metro hattı açılışında konuştu

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Üsküdar-Ümraniye Metro Hattı açılış töreninde konuştu. CHP'li Ataşehir Belediye Başkanı'nın görevden uzaklaştırılmasıyla ilgili konuşan Erdoğan, "Ataşehir'i de zaten arkadaşlarımız en güzel şekliyle ortaya koydular, daha çok şeyler gelecek" dedi. Erdoğan, son hattın açılmasıyla İstanbul'daki metro hatlarının uzunluğunun 160 kilometreye çıktığını belirtti.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Türkiye'nin ilk sürücüsüz metrosu"nun açılış töreninde konuştu.

Erdoğan'ın konuşmasından satırbaşları şu şekilde:

- Buradan İstanbul'un tüm ilçelerindeki kardeşlerime sevgilerimi yolluyorum. Açılışını yaptığımız Üsküdar-Ümraniye Metro Hattı'nın şehrimize, tüm İstanbul halkına hayırlı olmasını diliyorum.

- Bu hattın 9 duraktan ve 10.5 kilometreden oluşan ilk bölümü olan Üsküdar-Ümraniye'yi en kısa sürede Çekmeköy-Sancaktepe'ye kadar olan kısmı da izleyecek.

- Bir diğer özelliği de ilk sürücüsüz metro olmasıdır. Trenlerin tüm hareketleri kumanda merkezi tarafından izlenecek. Üsküdar'dan binen bir kardeşim inşallah 17 dakikada Yamanevler Durağı'na ulaşacaktır.

- Sancaktepe'ye kadar olan bölüm hizmete girdiğinde de bu yolculuk 27 dakika sürecek. Sabiha Gökçen Havalimanı'na kadar uzatmayı da planlıyoruz. İstanbul'daki metro hatlarının uzunluğunu 160 kilometreye çıkarmış bulunuyoruz.

- Devam eden projelerle 2019 yılında 355 kilometreye, yeni projelerle de 1000 kilometrenin üzerine çıkacak.

- Diğer ulaşım hatlarıyla entegre şeklinde planlanan metro projelerimizle İstanbul'u araç trafiğinden tamamen bağımsız bir toplu taşıma haline getirmeye çalışıyoruz. Özellikle bu metro hattının şehrimize kazandırılmasında katkısı bulanan herkese teşekkür ederim.

- Asya'yı Avrupa'ya bağladık. Denizin altından tüneller ve oradan Haliç'e bağlantıyı kurduk, Haliç'in suyu da tertemiz oldu. Biz, bütün o Haliç'in çamurunu taa Alibeyköy'deki taş ocaklarına taşıdık. Orayı da temizledik. Adeta Ferhat ile Şirin gibi Şirin nerede? İşte millet. Biz de Ferhat olup dağları deldik. Tünellerin, metroların, metrobüslerin, neredeyse hiçbirinin olmadığı şehir düşünün.

"Eksikleri telafi edeceğiz"

- Her köşesinden çirkinlik abidesi yıkıntıların çıktığı şehir düşünün. Geçmişine sahip çıkılmayan bir şehir düşünün. Kadınlara, gençlere, sporculara, sanatçılara yönelik hiçbir faaliyeti olmayan bir şehir düşünün. İstanbul böyle bir yerdi Biz buradan bu hale getirdik. Eksiklerimiz var, bazı yanlışlar da yapıldı. Yapılan hizmetler yanında bunları konuşmak olmaz. Hepsinin farkındayız ve telafi edeceğiz. İstanbul'u aşkla seviyoruz.

- Ülke olarak bu süreçte maruz kaldığımız saldırılar karşısında dimdik durarak, bölgemizin de geleceğin de yeni bir ufuk açtığımıza inanıyorum. Meydanı bugün Amerika'ya taşınmış olan sahte dosyalarla ülke ele geçirmeye çalışanlara bırakmadık. Çukurlar kazarak vatanımızı bölmeye çalışanlara bırakmadık. Hiçbirinde başarılı olmayınca darbeyle, istikbalimize ve istiklalimize kast edenlere bırakmadık. Silahla kumpasla başaramadıklarını ekonomi ile gerçekleştirmeye çalışanlara bu meydanı bırakmıyoruz. Bu açılış dahi, ülkemizi ekonomi silahı ile köşeye sıkıştırmak isteyenlere verilmiş en güzel cevaptır.

Metro hattının yatırım bedeli 800 milyon euro

- Sadece şu anda ilk etabını açtığımız metro hattının yatırım bedeli 800 milyon euro! Yıllık ihracatımız 155 milyar doları buldu. Bu yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 11.1 büyüme ile dünyada bir numara olduk. İlk üç çeyreğin ortalaması 7.4. Türkiye'nin ekonomik gidişatını olumsuz göstermeye çalışanlar var. Bu ülkenin ekmeğini yeyip, düşmanlarına su taşıyanlarına milletimiz sandıkta 2019 Mart'ın da ve Kasım'ın da gereken cevabı verecektir.

Erdoğan'dan Ataşehir yorumu

- Bu ara bir şeyi iyi ezberlemiş Man Adası. Bu Man kafa olmaktan kaynaklanıyor. Yatıyor kalkıyor Man adası. İyi yatıp kalktı, iyi ezberledi. Sürekli bunu zikretti. Ataşehir'i de zaten arkadaşlarımız sağolsun en güzel şekli ile ortaya koydular.

- Bütün havalimanlarından tutunuz, uçaklarımıza varıncaya kadar... Türkiye'de THY'den başka uçak şirketi yoktu. Şimdi THY'nin bunun dışında da 8-9 tane hava şirketi var. Tüm bunların yanında patronların uçakları da yer alıyor. Nerelerden nerelere geldik? Türkiye genelinde 57 tane havalimanı var. 25 ile başladık buralara geldik. Dünyanın ilk üçünde yer alacak havalimanını yapıyoruz. Kalkınmanın en güzel adımı.

- Burada ne var? Marmaray var! Hemen şöyle ileride Avrasya var. Karşıda Yavuz Sultan Selim Köprüsü var. Öteki tarafta Osman Gazi var. Tüm bunları bu gözler görmesi lazım. Şuradan çıkıp arabana biniyor doğru Bursa.