Emeklinin maaşı yeniden hasaplanacak

24 Kasım 2011 12:59
Emeklinin maaşı yeniden hasaplanacak

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, emekli aylıklarına ilişkin düzenlemeyi gelecek hafta Bakanlar Kurulu’na göndermeyi tasarladıklarını bildirdi.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, emekli aylıklarına ilişkin düzenlemeyi gelecek hafta Bakanlar Kurulu'na göndermeyi tasarladıklarını bildirdi.

Bakan Çelik, yapılması planlanan İntibak Yasası'na ilişkin görüşleri almak üzere Türkiye Emekliler Derneği ve Tüm İşçi Emeklileri Dul ve Yetimleri Derneği temsilcileriyle bir araya geldi.

Bakanlık'taki Reşat Moralı Toplantı Salonu'nda gerçekleşen görüşme öncesinde açıklama yapan Çelik, öncelikle Öğretmenler Günü'nü kutladı.

İntibak konusunun yıllardır emeklilerin gündeminde olduğunu belirten Çelik, Hükümet olarak bu konuyu programlarına aldıklarını ve adil bir intibak sistemini hayata geçirmek üzere çalışmalara başladıklarını anlattı. Teknik düzeyde çalışmaların tamamlandığını ifade eden Çelik, düzenlemede sona yaklaştıklarını bildirdi.

Çelik, sözlerini şöyle sürdürdü:

''İntibakla amaç, 2000 yılına kadar uygulanan 5 ayrı aylık bağlama sisteminden kaynaklanan mağduriyetleri gidermek. 2000 sonrasında olduğu gibi 2000 öncesinde de emekli aylığının ödenen prim, çalışılan süre ve gelişme hızı dikkate alınarak hesaplandığı adil bir sistem tasarladık. 2,5 milyon emeklinin aylığı yeniden hesaplanacak.

Mevcut maaşlarda bir düşme kesinlikle söz konusu değil. Bu yaptığımız çalışma emekli aylıklarına seyyanen bir zam değil. Bunun da bilinmesinde yarar var. Tüm emekli aylıklarında bir artış da bu çalışmayla söz konusu değil. 2,5 milyon emeklinin tümünde artış olacak diye bir yaklaşım doğru değil. 2000 öncesi aylık bağlama sistemlerindeki adil olmayan unsurların giderilmesi çalışmasıdır. Aynı süreyle ve eşit seviyede maaşla çalışanlara eşit emekli aylığının verilmesi veya uzun süreli çalışan yüksek prim ödeyene daha yüksek maaş ödenmesi şeklinde özetlenebilecek bir çalışmadır.''

"2.5 MİLYON EMEKLİNİN AYLIĞI YENİDEN HESAPLANACAK"
İntibak düzenlemesine ilişkin çalışmalar hakkında emekli dernekleriyle bir araya geldiklerine işaret eden Çelik, bir önceki toplantıda konuyu enine boyuna ele aldıklarını söyledi.

Bugün, emekli derneklerinin görüş ve önerilerini de dinleyeceklerini kaydeden Çelik, ''Önümüzdeki hafta bu düzenlemeyi Bakanlar Kurulu'na göndermeyi tasarlıyoruz. Umarım bugün bu düzenlemeyi hızlı bir şekilde gerçekleştiririz'' diye konuştu.

Bakan Çelik, düzenlemenin tamamlanmasının ardından ödemenin 2012 içinde yapılmasının mümkün olmayacağını belirterek, bütçe imkanlarından dolayı ödenmiyor gibi bir anlayışın doğru olmadığını anlattı.

Konuyla ilgili ödenek sıkıntısı bulunmadığına işaret eden Çelik, şöyle devam etti:

''Hükümet programında bunun kademeli olarak ödeneceği ifade ediliyor, ama konumuz bu değil. 2000 öncesinde emeklililerimizin ne kadar çalıştığı, ne kadar prim ödediği aylık bağlanırken önemli değildi, önem arz etmiyordu, ama şimdi yaptığımız çalışma ödenen prim ve çalışılan süreyi esas alan bir düzenleme olduğu için dosya bazlı bir çalışmayı gerektiriyor. Yani 2,5 milyon emeklimizin dosyasına bizzat inilecek. Bunun için bir süreye ihtiyaç olduğu için biz 2012'nin zor olacağını söylüyoruz. Bunun ekonomik boyutuyla ilgili bir sorun değil, sorun bizatihi teknik olarak 2,5 milyon dosyaya inilmesi gerektiğinden kaynaklanıyor. İnşallah yasal düzenlemesi kısa zaman içerisinde gerçekleşir ve diğer süreler de buna bağlı olarak Bakanlar Kurulu'nda değerlendirilir ve hayata geçer ve bir önemli konuyu daha sonlandırmanın mutluluğunu, emeklilerimizle hep birlikte yaşarız.''
 
"BAKANLAR KURULU'NDA BU ÖDEMENİN NASIL YAPILACAĞINI KARARLAŞTIRACAĞIZ"
Bakan Çelik, düzenlemenin 2000'den sonra emekli olanları kapsayıp kapsamayacağının sorulması üzerine 2000'den sonra ödenen prim, çalışılan süreyi dikkate alan ve gelişme hızından pay alan bir uygulamanın olduğunu söyledi.

2000 öncesinde sistemin farklı işlediğini ifade eden Çelik, eşitsizlik ve adaletsizliğin esas olarak 2000 öncesinde olduğunu vurguladı. Çelik, ''2000'den sonraki uygulamada, oranlarda yaşanan bir sıkıntı var. Gelişme hızıyla ilgili 2003 yılına kadar bir süreç yaşanmış, eksi büyüme. 2003 yılından sonra 3-4 yıllık bir süre içerisinde Türkiye büyüme hızını yüzde 7'lere taşımış. 2008'de reform yürürlüğe girince de gelişme hızından yüzde 30'luk bir pay'' diye konuştu.

Prim ve çalışılan süreyi esas alan ve gelişme hızından pay alan bir süreci geçmişi de kapsayacak şekilde uygulamak istediklerini dile getiren Çelik, ''2000 sonrasıyla 2000 öncesindeki adaletsizliği bu şekilde aynı esasları ele alarak eşitlemiş oluyoruz'' dedi.
 
EMEKLİLERİN YÜZDE 70'İ YARARLANACAK
Çelik, düzenlemenin ardından emekli aylıklarında ne kadar artış olacağına ilişkin bir soruyu yanıtlarken, bugün yapacakları görüşmede, gelişme hızının 2000 öncesinde emekli olanlara hangi oranda yansıtılacağını görüşeceklerini söyledi.

Çelik, ''2,5 milyon emeklimizden yaklaşık yüzde 70'i bu düzenlemeden yararlanacak. Ama çok düşük prim ödeyen asgari ücretten ödeyen ve çok kısa çalışanların maaşlarında bir düşme olmayacak'' şeklinde konuştu.

''Düzenlemenin ardından geriye dönük bir ödeme olacak mı? Yasa 2012'de çıkar ve ödemeler 2013'te yapılırsa bir yıllık döneme ilişkin toplu ödeme yapılacak mı'' sorusuna karşılık Çelik, şunları söyledi:

''Bakanlar Kurulu'nda bu ödemenin nasıl yapılacağını kararlaştıracağız. Defaten mi olacak, 2013'te mi olacak, 2 yıllık mı olacak, yoksa kademeli olursa 2012 nasıl telafi edilecek? Bunlar Bakanlar Kurulu'nda karara bağlamamız gereken konular. Bu konuda bir sıkıntı yaşanmayacağını ifade edebilirim. Bu konu Bakanlar Kurulu'nun yetkisinde. Sayın Başbakanımızın emekliler üzerinde de hassasiyeti her zaman söz konusudur.''

Çelik, bir soru üzerine 2000 yılından önce emekli olan 2 milyon 743 bin kişi olduğunu, ancak vefat edenler bulunduğu için işlem yapılacak dosya sayısının 2 milyon 575 bin olduğunu kaydetti.
 

(AA)
 

Okuyucu Yorumları109 yorum
  • 0 Oy
    SANA KATILIYORUM KARDEŞ EMEKLİ ZATEN EMEKLİ OLMUŞ ASIL MESELE YAŞ BEKLEYEN ARKADAŞLARIMIZDIR İKTİDAR PARTİ BUNA İNŞAALLAH BİR ÇARE BULURDA HERKES RAHAT BİR NEFES ALIR....
  • 0 Oy
    Aynen katılıyorum.
  • 0 Oy
    7700 gün tavandan prim ödedim. 8yıl yaştan dolayı bekledim 2008 de emekli oldum.aldığım ücretle 3600gün prim ödeyen arasında % 30 maaş farkını vekillere veriyorum,hani mağdurlarya! Ülkede en az süre çalışan en yüksek maaşı,(VEKİLLER) en fazla çalışıp en yüksek primi ödeyen en az maaşı alıyor(İŞCİLER) buna rağmen sosyal devletiz
  • 0 Oy
    yaşı bekleyenlerin durumunada bi el atın
  • 0 Oy
    ya düşük maaşlı diyorsun asgari ücretli diyorsun sen sanki bilmiyorsun ssk lı çalışanların %95 i asgari ücretin üstünde maaş alıyor ama şirketler fazla vergiden kaçmak için asgari ücretden prim ödemekte ve bunu siz hükümet maliye ve çalışma bakanlığı bile bile göz yummaktasınız şimdi o asgari ücretle emekli olupda düşük maaş alan emeklinin sucumu yoksa siz hükümetlerin sucumu doğru dürüst denetimlerde bulunmaz ve işverenlere böyle bir olanak sunarsanız işveren devletden vergi devlet çalışandan maaş çalınca olan her zaman garibana olmakda ama sizlere oy veren kuşlar hak ediyor ama
  • 0 Oy
    emekli memurlar ne olacak 10000 gün prim ödedim düzenleme yapılacaksa toptan yapılsın çelik bey çelik bey
  • 0 Oy
    asgeri ücretide gözden geçirin milletvekilleri milyarlarla geçinemioz diyorlar peki biz napalım yüzde 3 lük zamla ev sahibi yüzde 10 doğalgaz yüzde 18 elektrik yüzde 10 hesap yapmasını bilmiyorlarsa öğretelim Allahtan korkmazlar
  • 0 Oy
    sevim hanım ona kalırsa benim babam 96 yılında emekli oldu 9ooo iş gününden aldığı aylık 1100 tl aynı yerde çalışıp 6500 iş gününden 2006 yılından sonra emekli olan arkadaşı 2050 tl maaş alıyo bu ne olacak????????
  • 0 Oy
    Bişey yazarken destekli atın ben 2007 de emekli oldum (8700 gün ve 2250 tl net maaşla) 1350 tl emekli maaşı alıyorum insanları yanıltmayın..
  • 0 Oy
    BU KAÇINCI BEYANAT ACABA BİLEN VARMI? İÇRAATTA GELİNCEDE SUSPUSLAR. KARDEŞİM BİZ SİZLERDEN BEYANAT İSTEMİYORUZ SÜPRİZ İSTİYORUZ. YAPILACAKSA YAPILSIN YAPTIK DİYİN. YAPILMAYACAKSA SESİNİZİ ÇIKARMAYIN.
  • 0 Oy
    BİR DE GEÇİNEMEYİP ÇALIŞMAK İSTEYEN EMEKLİLERİN MAAŞINDAN UTANMADAN %15 SGK KESİYOR BU KANUNU HEMEN NASIL ÇIKARDINIZ. SİZE GELEN PARA SICAK VERMEYE GELİRSE BUZ KESİYOR UTANIIIINNNNNNNNNN.
  • 1 Oy
    Bağ kura 22 yıl ssk ya 3 yıl pirim ödedim emekli aylığım 650 tl bumu adalet 3600 GÜNLE MALÜLEN EMEKLİ BENDEN FAZLA ALIYOR
  • 0 Oy
    Kimsenin kafası çalışmıyor mu.? Emekli maaşları çalışanların ödedikleri prime göre belirlenir. Zamanla alakası olmaması lazım. Yüksek maaş almak isteyenler ya yüksek prim öeyerek kısa zamanda ya da daha uzun düşük prim ödeyerek alabilirler
  • 2 Oy
    vefat eden emeklilerin maaşlarında neden düzenleme yapılmayacak anlamadım. vefat eden kişinin maşını varisleri almıyormu
  • 0 Oy
    2000 den önce emekli olanlara 600 TL seyyanen ,200 den sonrakilere 500 TL seyyanen zam yapılacak.
  • 4 Oy
    EMEKLİYE BİR ŞEY VERMEZ BUNLAR BEKLEMEYİN. DOKUZ YILDIR NE VERDİLER Kİ? ASLINDA HERKES ŞİKAYETÇİ BÜTÜN KESİMLER MUTSUZ AMA OYLARINI YİNE DE VERİYORLAR AKP.YE. O ZAMAN HAK EDİYORLAR YOKSULLUĞU DEMEK Kİ DAHA BETER OLUN. EMEKLİYE AYARLAMALAR YAPILACAK VE BİR SÜRE SONRA BAŞBAKAN ÇIKACAK SANKİ MAL BAĞIŞLAMIŞ GİBİ AÇIKLAYACAK FITIK EDE EDE. SONUÇ KOCAMAN BİR SIFIR. AKP.Lİ OLMAYANA EKMEK YOK BU ÜLKE DE ANLAYIN ARTIK.
  • 0 Oy
    bunlar çalışana ve emekliye değil makarna kömür bağımlısı asalaklara parar verir ancak.çünkü yarattıkları bu makarna-kömür bağımlısı,elektrik hırsızı,yağmacı aslak kitle ile iktidarlarının devamını garantiye alıyorlar.asalaklarda makarna ve kömürü garantiye alıyor.buna simbiyoz yaşam yani karşılıklı faydalanma yaşam tarzı denir
  • 0 Oy
    sayın bakan 2000 yılına kadar haksızlık var dyorsunuz.ben 2001 yılında 8100 gün piirimle emekli oldum.maaşım 1100.tl. aynı işrerinden 2004 yılında işten ayrılıpi2009 yılına kadar çalışmadan yaşını bekledi. 5500 gün pirimle emekli oldu maaşı 1300 tl.hemde çalışırken maaşı benden çok azdı.benim gibi daha bir sürü emekli var.o zaman tüm emeklilerin dosyalarını inceleyip yeniden maaş bağlansın.haksızlık ancak bu şekilde giderilir.gerisi sadece göz boyamadır.
  • 0 Oy
    kendınıze gelende hemen zamlarsınız bıze isebekleyin bakalım gonlümüz olsunölünce alırsınız.,yazıkolsunsize
  • 0 Oy
    2000 den sonraki emekliler arasında da dengesizlikler var.Kayınpederim vefat etti.400 gün primi vardı.500 gün ödeyerek 900 gün prim toplamına ulaşarak kayınvalideme ölüm aylığı bağlandı.670 tl aylık alıyor şu an kayınvalidem.Eşim 5000 gün prim ödedi 760 tl aylık alıyor.Yorumu tüm okurlara ve eğer okuyan varsa sgk bürokratlarına bırakıyorum.Demekki 2000 sonrası emeklileride incelemekta yarar var.
  • 0 Oy
    sn akp hükümeti size 5 oyumuz vardı kullandık ama yazıklar olsun 21 sene bağkura para ödedim son 4 senemi yapılandırmadan faydalanarak 4 sene karşılıgı 42000 tl bankaya borçlandım ve 9000 bin iş günü karşılığı şu an ki maaşım 806 tl 2008 emeklisiyim 2000 öncesi 2000 sonrası diye bir emekli yasası mı var her emekli yatırdığı ğün sayısına ğöre emekli olur
  • 0 Oy
    sayın çelik lütfen şu hesaplamalar güzel yapılsın pirim ödeme günleri esasa alınsın 8550 günüm var aldığım maaş 1030tladam 3600 günden emekli oluyor 850 alıyor bu haksızlık diilde ne onun 2 katı pirim ödemişim lütfen emekli,ler insan gibi yaşasın hakkımızı lütfen verin ne bizim size nede sizin bize hakkınız geçsin adil olalım 2 üniversiteli okutuyoruz 2000 sonrasıda kaale alınsın lütfen sayın bakanım sizlere güveniyoruz
  • 0 Oy
    emeklılere mujde en kısa zamnda verılır.cunku emeklılerın maddı durumu duzelırse pıyasa canlanır
  • 0 Oy
    sabredin kardeşim
  • 0 Oy
    Önce düzenlenmesi gereken çok önemli bir konu var.''Siz emekli sandığı emeklisiniz(bekarsınız)vefat eden babanız ssk emeklisi ise(yada tam tersi siz ssk babanız emekli sandığı emeklisi)HEM KENDİ MAAŞINIZI HEM DE BABANIZIN maaşını ALIYORSUNUZ...Ancak ikiniz de ssk emeklisi veya emekli sandığı emeklisi ise ALAMIYORSUNUZ...Sosyal güvenlik kurumları SGK çatısı altında birleştiğine göre;Artık bir ayrım olmamalıdır.Bu konuda uygulanan çifte standardın,adaletsizliğin ve eşitsizliğin BİR AN DÜZELTİLMESİ GEREKMEKTEDİR..Böyle sosyal adalet olamaz!!!
  • 0 Oy
    buda bi başka alavere dalavere,ben 2005 te emekli oldum,bugün emekli olan benden 500 lira fazla alıyo,bu ne olacak
  • 0 Oy
    2000 öncesi bağkur emeklisi bundan faydalanacakmı bilgisi olan varmı?
  • 0 Oy
    daha çok avutulacağız.yazıklar olsun.emeklisi perişan yaşayan bir ülke gelişmiş ülkelerde yer alabilirmi.biraz refahlı yaşam verseniz emeklilere günahamı gireceksiniz.
  • 0 Oy
    kamuda mis gibi işçi maaşı 90 yaşına kadar çalışır bunlar hepsini somadan emekli edeceksin işsizlik biter.hele devlet memuru olupta emekliliği geldiği halde emekli olmayanlar var yazlık taksidi çocuğunun amerika daki okul taksitleri var.tübitak-tse-yse-buraları dolu bunlarla
  • 0 Oy
    bırde emeklı olmayana halını sorun hiç bır geleceyı olmayana tşkrlr
  • 0 Oy
    sayın başbakanım emir ver bu çöşsünler biz emekliler samimi olarak söylüyorum çok zor durumdayız sizin emeklileri daha çok düşündüğünüzü biliyoruz siz isterseniz bu yılbaşı emekliler biraz rahatlarız şimdiden sayın başbakanımıza bakanlar kuruluna bütün emekliler namına teşekkür ederim
  • 0 Oy
    UMARIM YUNANİSTANDAN DAHAMI KÖTÜ OLALIM DEYİP MAAŞLARDA KISITLAMAYA GİTMEZLER. ÖTV ZAMMI İÇİN KULLANMIŞLARDI BU MAZERETİ.
  • 0 Oy
    İş bedeli askerlik olunca bir haftada yasalaşıyor, çünkü hazineye para gelecek. İş emeklinin intibak yasasına gelince hazinede para çıkacak dolayısıyla bu iş olmazzz. Nasıl olsa emelinin oyu ceplerinde
  • 0 Oy
    ben 8600 gün prim ödedim,başkaları 3600 güb/prim ödediği halde 20 TL fazla alabiliyorum.gerçekten adaletsiz bir uygulama...
  • 0 Oy
    Bir bagkur çalışanı 9000 gün pirim ödüyo bunada çare olmucakmı hemde 345 tl bugünün şartlarında nerdeyse normal emeklinin iki katı para ödüyo aldıgımız maaş 750 tl buna da çare bulsa Kamyonda,ayakkabıcı,bakkal,ufak market bag kurunu zar zor yatırıyo yatıramayanlarda var adaletli olunacaksa bunada çare olsa
  • 0 Oy
    8000 bin gün ödedim 875 tl alıyorum .ben den az prım ödeyenler var benden fazla alıyor.hesaplamalar nekadar doğru anlayın.
  • 0 Oy
    ben 8600 gün prim ödedim,bildiğim bazı arkadaşlar 3600 gün ödedi ve ben 20 TL fazla alabiliyorum.boylece 500 gün primi boşuna yatırmış oldum...
  • 0 Oy
    Ben 2002 de hep tavandan pirim ödiyerek emekli oldum. 10.610 gün pirim ödemişim. 1.300 TL maaş alıyorum. yeni emekli olanlar ve benden daha az pirim ödeyenler benim 2 katımı alıyor vallahi. 2000 den öncekiler e uygulanacakmış bu kanun. acaba biz faydalanamıyacakmıyız.
  • 0 Oy
    ya yeter emekliyi kuklaya çevirdiniz biran önce ya gömün yada ortalığı kokutmayın verceniz sadakayı biran önce çözün
  • 1 Oy
    2000 YILINDAN ÖNCE EMEKLİ OLAN SSK LILARIN MAAŞLARINDA 2000 YILI SONRASINDA EMEKLİ OLANLAR ARASINDA CİDDİ BİR FARK VAR. BU BİR GERÇEKTİR.EŞİTLİĞİN SAĞLANARAK DÜZELTMENİN EN KISA ZAMANDA YAPILMASI KAÇINILMAZDIR. MAAŞLAR DERHAL MAKUL,HAKKANİYET ESASINA UYGUN OLARAK EN KISA ZAMANDA YENİDEN HESAPLANARAK ÖDENMEYE BAŞLANMALIDIR.
  • 5 Oy
    Ben 657 sayılı yasaya tabi 38 yıldan beri çalışıyoum.(14.000 gün pirim)Alacağım kıdem tazminatı 35.ooo TL.emekli maaşı ise 1200 TL. kamudaki işçi ile kıyaslandığında 35 yıllık bir işçi 91.000 TL.kıdem tazminatı,2.500 TL EMEKLİ MAAŞİ ALMAKTADIR.İntibak yasasıda yeni emekli olan bir işçiyle memurun arasındaki maaş ve kıdem tazminatları eşitlenecekmi.
  • 4 Oy
    masum senin Allahına kurban adama bak 35000 alıyor 1200 de emekli maaşı zaten yan gelip yatıyor bi de şikayetçi angut
  • 2 Oy
    İşte sizin gibiler yüzünden yeni mezunlar iş bulamıyor ya....
  • 5 Oy
    çok güzel valla aile bakanımızla çalışma bakanımızı çok beğeniyorum eleştirenlere diyorum ki,ülkemiz büyük iş çok anca acımasız olmayın..

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Mynet.com sorumlu tutulamaz.

Mynet'te anlık olarak en çok
izlenen hisseler

Hisse Adı İzleyen Kişi
TAKİP ET
MOBİL'DE FİNANS

İ.M.K.B endeksleri, haberler, Kapalıçarşı, Uluslararası parite ve verileri eşanlı olarak verilmektedir. İMKB isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez. İMKB ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen İMKB'ye ait olup, tekrar yayınlanamaz.

SPK'nın 22 Nisan 2002 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan tebliği uyarınca yayımlanması istenen uyarı:
"Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler, mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir."

İletişim Kurumsal Yardım Üyelik Site Haritası

Copyright © MYNET A.Ş. Telif Hakları MYNET A.Ş.'ye Aittir

Mynet Finans Mobil Uygulaması

Finans Gündemini Anlık Yakalayın