Haberde izleyip yaptı, şimdi para basıyor

Kahramanmaraş'da emekli Mehmet Ali Koca, televizyonda gördüğü haberden etkilenip tarlasına 'gezen tavuk yumurtası çiftliği' kurdu. Şimdi paraya para demiyor.

Haberde izleyip yaptı, şimdi para basıyor

Kahramanmaraş'ın Elbistan ilçesinde, emekli Mehmet Ali Koca (65), televizyonda gördüğü bir haberden etkilenip tarlasına 'gezen tavuk yumurtası çiftliği' kurdu.

70 BİN KREDİ ALDI, 60 BİNDE EKLEDİ
Bankadan çektiği 70 bin lira kredinin üzerine 60 bin lira daha ekleyip kurduğu çiftlikte yetiştirdiği bin 350 tavuktan günde bin 100 adet doğal köy yumurtası elde eden Mehmet Ali Koca, taleplere cevap vermekte zorlandığını belirtti.

SİPARİŞE YETİŞEMİYOR
Tavukların beslenmesi için tarlasının bir bölümüne yonca ve benzeri yem bitkileri eken Koca, her gün tek tek topladığı yumurtaları paketleyip, günlük olarak Elbistan'daki marketlere sattığını söyledi.

"HORMON YOK"

Tavuklara kesinlikle hormon vermediğini vurgulayan Koca, "Bu yumurtalar doğal. Tavuklara hormon vermiyoruz. Kafeste de beslemiyoruz. Doğal gıdalarla beslendikleri için yumurtaları da lezzetli oluyor. Elbistan'dan ve Ekinözü'nden sırf yumurta almak için çok sayıda vatandaş çiftliğe geliyor." diye konuştu.

GÜNDE 1.100 YUMURTA
Elbistan'da uzun süre esnaflık yaptıktan sonra emekli olan Mehmet Ali Koca, eşi ile birlikte ilçeye bağlı İğde Mahallesi'nde aldığı bir tarlaya ev yaptı. Şehir stresinden uzak bir yaşam sürmek isteyen Koca'nın televizyonda izlediği bir haber, 65 yaşında tavuk çiftliği kurmasına neden oldu. Gezen tavuk çiftliği kurup doğal yumurta üretmeye karar veren Koca, yaklaşık 2 yıllık araştırmanın ardından 130 bin TL harcayarak çiftliği kurdu. Bu iş için bankadan 70 bin lira da kredi çeken Koca, 4 aylıkken aldığı tavukları büyütüp, günlük bin 100 yumurta üretmeyi başardı.

TAVUKLARI 16 BİN LİRAYA ALDI

Koca, şunları söyledi:

"Uzun süre esnaflık yaptım. Emekli olduktan sonra eşimle birlikte buraya yerleştim. Ama boş duramadım. Bir gün televizyon izlerken tavuk çiftliği haberi denk geldi. O an kararımı verdim ve hemen uygulamaya geçirdim. Hiçbir şey bilmiyordum bu konuda. Malatya'da ve çevre illerde araştırma yaptım. 2 yıl sonra çiftlik açmayı başardım. 60 bin liram vardı üzerine de bankadan 70 bin lira kredi aldım ve bu çiftliği kurdum. Küçük kafeslerde tutulan ve önündeki yemi yiyen, sadece yumurta yapan tavuk yerine geniş alanda istediği gibi gezen ve arazideki doğal besinleri yiyen tavuklardan yumurta üretmeyi amaçladım. Tavukları, 4 aylıkken Kayseri'deki bir çiftlikten 16 bin liraya aldım. Su ve yem sistemlerini tam otomatik olarak kurdum. Bizim çiftliğimizde kafes yok.

"SÜREKLİ GEZİYORLAR"

Tavuklar sürekli geziyor. Tarlamın bir bölümüne yonca ektim. Diğer sebzeler de var. Tavuklar, her gün iki defa yoncayla besleniyor. Aynı zamanda buğday, mısır ve soya veriyoruz. Kesinlikle hormon kullanmıyoruz. Sadece yumurta yemi veriyoruz. Tavuklar büyümeye ve yumurta verecek erişkinliğe ulaşmadan resmi işlemlerimi tamamladım. Üretim için gerekli olan tüm belgelerimi aldım. Tavuklarımız 17 haftalıkken yumurta vermeye başladı. İlk başta yumurta sayısı azdı. Yumurtalar da normalden küçüktü. Ancak zaman geçtikte yumurtalar hem fazlalaştı hem de büyüdü.

BİN 350 TAVUĞU VAR

Bin 400 tavukla başladığım çiftliğimde şimdi bin 350 tavuk var. Günlük de bin 100 yumurta alıyorum. Bunlar gezen tavuk olduğu için yumurtaları da doğal. Buradaki bütün işlemler veteriner kontrolünde yapılıyor."
GÖZÜ GİBİ BAKIYOR

Kurduğu çiftliğindeki tavukların bakım, temizlik ve beslenme ihtiyaçlarıyla kendisinin de ilgilendiğini ifade eden Mehmet Ali Koca, çocuk gibi büyüttüğü tavuklara gözü gibi baktığını ifade ederek şöyle devam etti:

GÜNE ERKEN BAŞLIYOR

"Günümün 24 saatini neredeyse çiftlikte geçiriyorum. Sabah erkenden kalkıp, yonca biçiyorum. Çiftliğin temizliğini yapıyorum. Tavukları yemledikten sonra yumurta toplama işi başlıyor. Her tavuk için kasalardan yaptığımız tünekler var. Tavuklar buralara yumurtluyor. Yumurtaların toplanmasının ardından paketlemeye geçiyoruz. 15'li ve 30'lu şekilde paketlemesi yapıldıktan sonra satışa hazır hale geliyor.

İLGİ BÜYÜK

Şu an üretimden çok memnunum. Günde bin 100 yumurta satıyoruz. Günlük olarak taze taze Elbistan'daki marketlere götürüyoruz. Taleplere cevap vermekte zorlanıyoruz. Ayrıca günlük olarak buraya gelen vatandaşlar var. Ekinözü'nden, Elbistan'dan geliyorlar. Yumurtalar doğal olduğu için tercih ediyorlar. Elbistan'da bir ilki başardığım için çok mutluyum. İnşallah, önümüzdeki kışı atlatırsak çiftliği büyütüp tavuk sayısını da artırmayı düşünüyorum."

ÜRETELİM Kİ ÜLKE AYAKTA KALSIN

Koca, üretmenin ve üretimin önemine işaret ederek, "Üretelim ki bu ülke ayakta kalsın. 65 yaşında ben bu işe başladım. Gençlerin beni örnek almalarını temenni ediyorum." diyerek sözlerini tamamladı.

YORUMLARI GÖR ( 0 )
Okuyucu Yorumları 91 yorum
Üretelim ki ülke ayakta kalsıun, haraç toplayalım milleten ülke yöntelim yol yapalım, un şeker dağıtalım dememiş. sence oy verdiğiniz adamlar bu çiftçi kadar akıllı mı...
@traffo pes doğrusu bunudamı siyasete bağladınız bu zihniyet hiç bizaman iktidar olamaz
Ah be emmi şimdi ki gençler kısa yoldan vole vurma derdinde , erkeği de kızı da zengin eş arar olmuş.
@yucel55 kardeşim ne kısa yoldan vole vurması. ben hayatımda 5 bin tl yi bir arada görmedim. amca 110 bin tl ye açmış iyi yapmış helal olsun da. Yok kardeşim gençlerde bu para. Parası olan zaten işi götürüyor.
işte yurdumun insanı işini zevkle yapan bir vatandaş türkiyenin paralarını böylr duyarlı insanlara verilmeli hırsızlara değil
bravo dayı azmin yaşı yok şimdiki gençlerde para bulma derdi var kazanalım diyen az .para bulunmaz kazanılır diyenlere selam olsun..
Tavuk işinde para var ama zahmetli iş bende yaptım bir ara
AMAN AMCA TAYİP VE ALİ BABACAN DUYMASIN YERLİ VE DOĞAL ÜRETİM YAPIYORSUN DİYE SENİ TERÖRİDST İLAN EDERLER..
350 tavukdan günde 1100 yumurtayı nasıl alıyor bu vatandaş. kendi de yumurtluyor ailece galiba
@irfan.kolcak Kardeşim yazıyı bi tekrar oku istersen Bin 350 tavuk diyor ok....
gençlerde iş yapacak g yokki bedava yaşıyor gençlik
PARAYA PARA DEMİYORSA NE DİYOR.AÇIKLAYINIZ
@falez1010 Mani diyormuş money de demiyormuş.
ayrıca en ufak hastalık bunları kırp geçirir.sen 130 bin lira da sermaye koydun gunde 1100 yumurta en iyi şartta .35 kuruş eder 385 lira en az gunluk 250 lira masrafın var 2.5 sene de sen yatıdığını kurtaramazsın ki 2.5 sene de ilk yumurtacı tavuklar yumurtadan kesilir ve değiştirmen gerekir.milleti yalandan yere kandırmayın.bu cins tavuk doğal tavuk değildir doğal köy tavuğu horozlu olur yani döllemeyi horoz yapar ve en iyisi 5 gunde 2 yumurta verir
@he_heeyyyyt Keşke biraz bildiğin konuda yazsan.
işçisin sen işçi kal
Örnek alınacak bir insan, çalışalım, üretelim ki ülke ayakta kalsın bazı insanlara ders olsun, bu kişi emekli olmuş hala çalışıyor ... tebrikler. bu vatandaşa ödül verilmeli, kredi faizsiz uzun süre ödemeli olmalı.
o tavuklar yumurta yemi yemezse o kadar yumurtlamaz yalan söylüyor lohman doğal yem yiyecekte o kadar yumurta yapacak gülerim ...
@dokunursam Yazılanları tam olarak okudunmu sen, okuyup yazdıysan cahilin tekisin, okumadan yorum yazdıysan, cahilinde cahilisin, bu arada beynini kullansaydın keşke..
Bilmeyende darphane zannedecek. Ne para basması 1100 adet yumurta kaç paraya satılıyor az çok herkes bilir En fazla 50 Kuruştan ortalama ayda 15.000 tl yapar.bunun yemi,masrafı vs.hoş bu tavuklar bedava yaşamıyor herhalde. ayrıca hastalık telef olan cabası Ve bu amca Eşiyle 24 saat mesai yapıyor Birde ona sorun T Bu arada emekli amca kendine bir meşgale bulmuş bu kadar abartmaya gerek yok.bazı arkadaşlar balıklama atlamasın ....
@jagmyner.com Dışarıdan gelenlere 75 kuruşa satar 300 tanesini o paraya satsa günde 225TL eder. 800 tanesinide 50 kuruştan gezen tavuk yumurtası diye markete satar oda 400 toplam 625 Ayda 18.750 Eder. 6750 yi geçmez masrafı 12.000 kalr yanında birde diledği kadar tavuk keser yer arada değiştirir zira bir günde kendi soyunu kurtaracak kadar yumurtluyor neredeyse hayvanlar. 10 katına çıkartacağım dese hiç zorlanmaz civciv alır sıkıntı yok. Kartlaşmış tavuklarıda zaten satar oradan zaten yıllık masrafın 4 de biri çıkar. Aylık en az 13-14bin para kazanır. Bir işçiyle yapsa 2500 ona verse gayet iyi
Ben de çiftlik geziyor sandım bea :)
1350 tavuk 1000 yumurta yazıyor okuyanlarda başındaki " bin" yazısını okumayıp 350 tavuk 1100 yumurta yapıyor diyor gelde burdan yak :)
yumurta yemi veriyorum demiş iş bitmiş,markette satılan yumurtadan hiç bi farkı yok bu yemden verme bak üretim nasıl düşüyor
@uyuma29 Sadece yem değil olay tavuğun hayat standardı stresi bile işi değiştirir. Bilip bilmeden atmayın. Elbette o yemi verecek yanında yoncada verir evde artan ekmeğide verir.
kümes yumurtasından 3 katı fiyata satarsa tabiki paraya para demez
Kar bunun neresinde çözemedim,1100 yumurta toptan satışla iyi ihtimalle 440.-TL günlük x 30 gün 13.200.-TL aylık yapar.1.350 tavuğun bakım ve arazi,işçilik maliyetlerini kurtarıp kar yapılabiyorsa örnek alınması gerek,ama hesabı doğru yapmak lazım.Yoksa hüsran.Fakat kişinin kahvede oturmayıp kendine bir uğraşı bulması ve üretim yapması tüm ülkenin ders alması gereken bir davranış
@carnacman aynen katılıyorum.. gençler örnek alsın diyor 60bin lira kendinde varmış 70 binlira kredi almış :D şaka gibi ya :D la bi gencin 60bin lirayı bi araya getirmesi zaten o amcanın yaşını bile geçer bu devirde... hele bankadan 70bin lira kredi alması cabası :D 5bin lirayı bile vermez bankalar genc'e :D eyy gidi eyy bol kepçeden sallama cumhuriyeti... Türkiye oooyy oooyyy!!!!
Tavukların yediği mısır ve soya ABD'den genetiği değiştirilmiştir,kimi ütüyon hemşehrim...
@mkurt nereden bildin genetiğinin değiştirildiğini yanındamıydın yalancı şahitlik yapma
@mkurt Yonca ekiyorlar bunun için ne anlatıyorsun sen. Bilip bilmeden.
şimdi yumurtladığına bakmayın.yarın kar yağdığında ısıtmalı bir binaya koymazsa kışın evde yiyecek yumurta alamaz.kapalı ortama koyarsada organik yumurta denilemez
@wolflone1985 senin hiç tavugun oldumu ? kısın bunların kumesıne girdinmi ? beton olsa fırın gibi yaparlar bunlar bilip bilmeden iişkembeden sallama
TEBRİKLER ....ÖLÜMÜ BEKLEMEK YERİNE ÜRETİME KATKI..ÜSTELİK ORGANİK..ŞAPKA ÇIKARTILIR...
Ben yapmaya kalksam sipariş müşteri falan gelmez. Oturur ben yerim yumurtaları yada hediye ederim. Yetim hırsızlığa çıkmış ay akşamdan doğmuş bende ki de o misal.
350 tavuk 1100 yumurta bizde tavuk bakıyorduk ama 1 tavuk günde 1 yumurta demektir bu nasıl oluyor
@tuardc Oyunu akp ye veriyorsundur eminim..! bin 350 tavuk diyor görmüyormusun.
@hrnkocak Yok sen iyi hesap yapamıyorsun bak burada o salaklığı azınlık yapmış yani Akp ye oy vermeyenlerde azınlıkta olduğuna göre emin ol bu sizden biri.
iyi güzelde,ancak kendisini tatmin eder şimdilik.günlük yüz yumurta yemini işciliğini ve diğer masrafları korumaz.tavsiye edilecek yatırım değil
@eymas okumayı bile beceremiyon gelmişin yazmak için yazıyon 100 değil 1100 insan ilk önce görecek görecek
inanmayın haber yalan.lohman cinsi bu tavuklar ve bunlar yumurtacı tavuk.yani horoza gerek duymayan genetiği bozulmuş ve sadece kendi özel yemini yemesi gerek.bu yemden en az gunde 110-130 gr yemesi gerek.yani 1000 tavuk için gunluk 120 kilo yem lazım.ortalama kg fiyatı 1.3 -1.5 liradır bu da yaklaşık gunluk 168 lira eder.1000 tavuk en iyi şartta yuzde 75 yumurta verir 750 yumurta eder .35 kuruştan versen 262 lira sadece yem parasını çıkartan gunde 95 lira kalır bunun içine bakım elektirik aşı yumurtaların nakliyesi vb masrafları çık sana gunde 40 lira ya kalır ya kalmaz
Hormon yok. 350 tavuktan günde 1100 yumurta. Hormon yok. Soya var. Gerçekten çok doğal olmuş. Bizim köydeki tavuklar günde sadece bir defa yumurtluyor. Yoksa bizimkiler mi malzemeden çalıyor.
@enginars 350 değil kardeş bin350 yzıldığı için sadece rakama bakmışsın. 1350 tavuk diyor. Günde 1 bile yumurtlamıyor nlayacağın tavuklar. 1350 tavuktan 1100 yumurta normal iyi beslenirse. ayrıca soya hormon değildir. yonca gibi oda normal bir bitkidir. Adam zaten organik demiyor doğal diyor. ikisi farklı şeyler.
@enginars KARDEŞ 1350 TAVUKTAN ALIYOR 1100 YUMURTAYI.DİKKATLİ OKU :)
@enginars Hayda biri 1.100 yumurtayı 100 anlar biri 1.350 tavuğu 350 anlar ne kadar dikkatsiz bir milletiz kardeşim.
@enginars 350 tavuk değil. 1350 tavuktan 1100 yumurta aliyor
valla helal olsun bende araştırıcam bu işi çok fazla parada gözüm yok açıkçası banada bu kadar tavuk yeter :))
Bu müteşebbis vatandaşın ülkeye yaptığı hizmet, 550 milletvekilinin hizmetinin (!) 550 katından fazladır.Devlet de biraz destek olsun çiftliği büyütsün ki başkalarına iş versin.
@leventdemir22 Devlet bildiğim kadar Müteşebbislere destek veriyor ve bu destekte artacak gerçi parti Programları hepsini incelemedim bi Ak Parti geçen gazetede dikkatimi çektiydi 50000 TL masrafsız kredi ve hibe falan diyordu
Her şehirde böyle 2-3 çiftlik olsa millet işsiz kalmaz güzel fikir para olsa uygularım.
Aylık ortalama 20.000 lira kazanıyor.Tavukların yemi , suyu vede verilen emek göz önüne alınınca çokta fazla bi mebla değil.Yem fiyatları almış başını gidiyor zaten.Ama genede amcamız kendine bi meşgale bulmuş.
birader bunlar tavuk emin ol sen evde harcadıgın 50 tl lık su varya ondan daha az su ıçerler
Tavuk dediğin gezecek arkadaş, yumurtası lezzetli oluyor.
350 tavuk nasıl günde 1.100 yumurta veriyor tanıdığım iki tane böyle çiftlik var 2.000 tavuk var günde 1 tane yumurtluyor bu adamın tavukları günde 3 yumurtluyormuş kesin iğne yaptırıyor tavuklara çok yumurtlasın diye
@mryalcin Oyunuda eminim akp ye veriyorsundur..! Yazıyı iyice okumadan cevap yazmışsın, bin 350 diyor, bidaha oku..
ticarette bir numaradır türkiye'min insanları !!!!!!! :D
Helal olsun
paraya para demiyor dişleri yok
bnde 45 tavuk var hiç 40 yada 30 yumurta alamadım bi günde . 5-10 arası degişiyo mevsimine göre güneşe göre
2,5 SENEDE YATIRIM MALİYETİ ÇIKIYORSA SÜPER İŞ.2 SENEDE BİR TAVUKLARI YENİLE KARDEŞ.1000 ADET YARKA ALSAN 16-17 BİN TL.NESİ VARKİ.65 YAŞINDAN SONRA AYDA 4-5 BİN GELİR ADAMI DELİ EDER.
@xsara2010 günlük 1100 yumurta diyor abicim ne aylık 5000 inden bahsediyorsun günlük 300 TL den 9000 tl
kaç paraya satıyosun onuda söylede bu işin maliyetini hesaplayalım.değermi değmezmi bakalım...
Diğer Haberler